FITNES ZONA

FUNKCIONALNI TRENINZI

Donatus Health Club je fitnes prostor prilagodio individualnim treninzima i vodjenim treninzima za grupe do četiri osobe.

 Naše usluge u trenažnom procesu su:

  • Individualni trening
  • Trening u grupi do četiri osobe
  • Kardio trening
  • Program treninga za profesionalne sportiste
  • Trening oporavka za sportiste

Funkcionalni trening je trenutno najpopularniji vid treninga u svetu i kod nas možete videti sve njegove prednosti.

Način rada – pristup

Po dolasku u klub, treneri se konsultuju sa vežbačem i kreiraju optimalan program rada (bilo da se radi o mršavljenju, toniziranju ili sticanju kondicije) koji je prilagodje mogućnostima vežbača.

Osnova svih treninga je trup, odnosno kičmeni stub („stub života’’). Savremeni način života uslovio je da telo neprestano izlažemo nepovoljnim uticajima (dugo vremena u sedećem položaju, stres, fizička neaktivnost…), koji dovode do komplikacija (išijas, diskopatija ili u najgorem slučaju diskushernija). Zato pri procesu vežbanja akcenat stavljamo na pravilno držanje i jačanje postularnih mišica kičmenog stuba.

Treninzi traju od 45 do 75 minuta (zavisi od cilja i mogućnosti vežbača).

Uvodna faza (10 do 15minuta), podrazumeva vežbe na kardio spravama.

Vežbama oblikovanja ili na parteru (druga faza), postepeno podižemo puls i nivo neuro-mišićne aktivacije. U skladu sa ciljem vežbanja, klijentu prilagođavamo osnovni deo treninga.

Trening završavamo povratkom na kardio sprave i obaveznim istezanjem.

Funkcionalni trening, šta je to?

Programi se realizuju kroz takozvane funkcionalne treninge koji predstavljaju tzv.  treninge budućnosti koji nas pripremaju za dnevne zadatke i poslove. On se može definisati kao skup pokreta ili vežbi koje nam omogućavaju da obavljamo zadatke lakše i efikasnije. Da bismo funkcionalno trenirali moramo koristiti funkcionalne rekvizite (kinezis, lopta, elastične trake, bosu lopta..), odnosno sredstva koja omogućavaju našem telu da se kreće bez ograničenja, u svim ravnima i koja uključuju pokrete celog našeg tela.

Glavni zadaci koje treba da ispunimo  treningom su da:

1) Pokreti budu višedimenzionalni, prolazeći kroz sve tri ravni (frontalnu, sagitalnu i transverzalnu)

2) Pokreti budu integrisani, tako da koristimo celo telo

3) Pokreti budu kompleksni, tako da koristimo i mozak, kao i telo pri kretanju

4) Pokreti budu dozirani (trajanje, broj ponavljanja, intenzitet) jer se samo takav pokret može smatrati fizičkim vežbanjem

5) Pokreti budu ciljani i svrsishodni (da se zna zašto se nešto radi i na koji način je najbolje plasirati pokret u cilju najboljeg rezultata)

Funkcionalni trening bi takođe trebalo da ima zabavan karakter, jer je jedan od osnovnih principa vežbanja i animacija od strane trenera (dobar trener je i dobar psiholog) a sve u cilju izbegavanja psihološkog zamora koji je jedna od osnovnih razloga odustajanja od vežbanja. Telo treba da bude izloženo fizičkom i mentalnom izazovu, pogotovo kada se koriste zanimljivi i funkcionalni rekviziti kao što je kinezis, ili slična sredstva.

Zašto Funkcionalni trening?

Koristi funkcionalnog treninga su velike, jer se:

  • Povećava snaga, izdržljivost, fleksibilnost
  • Povećava kapaciteti kardiovaskularnog i respiratornog sistema
  • Ubrzava metabolizam u cilju smanjenja masnih naslaga i postizanje vitkije linije
  • Prevenira povreda tela
  • Ubrzava rehabilitacija
  • Poboljšava držanja tela
  • Poboljšava funkcionalnost i sposobnost za obavljanje svakodnevnih poslova
  • Jača um (psihološki faktor)

Iskustvo koje dobijamo funkcionalnim treningom je zabavno, puno izazova, aktivira naše mentalne i fizičke potencijale. Ono što je bitno, akcenat je na mišićima trupa, na kičmenom stubu, uz korišćenje velikog broja vežbi koje aktiviraju dobar deo mišića, zato što velika aktivacija nervnog sistema daje pozitivne efekte kod mršavljenja.

Za sve programe je zajedničko da se realizuju kroz funkcionalne treninge. Razlika je u kontrolisanju intenziteta. Npr: mršavljenje je bazirano na intenzitetu od 60% do 70% maksimalnog pulsa (osim u slučajevima intervala u kojima imamo skok pulsa, ali oni ne traju dugo). Trudimo se da kroz rad u specifičnim uslovima izazovemo što veći neuro-mišićni stres, kako bismo organizam podstakli da troši što više kalorija. Kroz raznovrsnost vežbi, optimalnim brojem ponavljanja i dovoljnom pauzom, ostvaruje se velika potrošnja kalorija. Kroz određeni period dolazi i do ubrzanja bazalnog metabolizma, što je pogotovo značajno kod mršavljenja. Ono što nam dosta pomaže u treningu jeste rad na vibracionoj podlozi – Fitvibe, čime momentalno poboljšavamo cirkulaciju, pozitivan efekat na metabolizam, povećanje mišićne snage i fleksibilnosti, pokretljivost. Takodje jačamo duboke mišiće i stabilizatore tela.

Nedeljni preporučeni minimum je tri treninga (uz dodatne aktivnosti), a optimalno treniranje je četiri puta nedeljno. Za napredne vežbače i u slučajevima kada to trener proceni, broj preporučenih treninga može biti i do pet nedeljno. Rezultate je moguće postići isključivo uz obostranu saradnju i na obostrano zadovoljstvo. Ovako kontrolisana fizička aktivnost samo je deo napora koji vežbač i trener moraju da ulože. Umerena i prilagođena ishrana i redovan -optimalan san, predstavljaju samo neke od mnogih faktora koji doprinose zdravom životu. U zavisnosti od toga da li je cilj vežbanja mršavljenje, sticanje kondicije (sportista) ili je u pitanju rekreativni program, trener pravi plan treninga na nedeljnom, mesečnom ili plan treninga na višemesečnom nivou (u zavisnosti od ambicija klijenta).

Strpljen-spašen

Ipak, ključni factor uspeha je volja, odnosno snaga uma, jer samo kroz kontinuitet u radu možemo dostići željene ciljeve. Ma koliko mi brzo živeli i time sami sebe uništavali (trošili), u oporavku tj. re-kreaciji nema brzih rezultata. Svaki program rada je proces koji mora da traje, jer samo kroz metodičan i postupan rad možemo postići rezultate koji će trajati i sprečiti povređivanje i naglo vraćanje na istu kilažu, ili još veću (ne daj Bože).

„Strpljen-spašen“, jer strpljenje je osnova svakog uspeha i dostizanja ciljeva.

Treneri Donatushealth cluba vam stoje na raspolaganju za savete u vezi vežbanja, ishrane, zdravih navika…. Ko zna, možda uz nas poželite da istrčite maraton i postanete deo grupe ljudi koji su uspeli da fizičkom aktivnošću pobede učmalu stvarnost i sebe uzdignu do visokog psihofizičkog nivoa (,,mens sana in copore sano’’).