Pravilno i brzo topljenje masnoća

Pravilno i brzo topljenje masnoća

Zamislite jedno veliko bure puno vode koje na svom dnu ima pet otvora. Svi otvori su zatvoreni čepom, a vaš zadatak je ispraznite bure u što kraćem vremenu. Šta ćete učiniti? Pretpostavljam da ćete odčepiti svih pet otvora kako bi voda istekla što pre, jel tako? No umesto toga, vi odčepite samo jedan ili dva otvora i čekajte dvostruko ili trostruko duže.

Ekstremno brzo topljenje masnoća jeste moguće, ali za to je potreban integralan pristup i fokusiranje na najefikasnije elemente!! Mršavljenje samo pomoću dijete, samo pomoću treninga, samo pomoću nekakvog tretmana itd. – nije ni upola efikasno kao celokupni pristup problemu!

Najpre ćemo pokriti tri najvažnija elementa za brzo topljenje masnoća.

Ishrana:

Ishrana koja ubrzava topljenje masnoća bazira se na sledećim namirnicama:

  • visoki termički efekti
  • nizak glikemijski indeks i
  • visokim udeo vlakana u sebi

I koliko god vam to zvučalo komplikovano i stručno, zapravo je poprilično jednostavno jer govorimo o „najobičnijem“ povrću (brokoli, spanać, blitvi, kupusu, kelju, zelenoj salati, svežim krastavcima, paprici, tikvicama i sl.) i kvalitetnim izvorima proteina (ribi, mesu, piletini, ćuretini, jajima, svežem siru…).

Naime, upravo te namirnice izazivaju nekoliko najpoželjnijih efekata na telo koje uopšte možete poželeti od svoje hrane: ubrzavanje metabolizma, držanje nivoa insulina stabilnim, poboljšanje varenja i eliminisanje štetnih materija iz organizma, povećavanje verovatnosti i učestalosti „otvaranja“ masnih stanica i korišćenja masnih kiselina kao izvora energije itd. I kao dodatak svemu, navedene namirnice su u pravilu (vrlo) niskokalorične pa se nećete zamarati količinom obroka već ćete jesti puno opuštenije nego inače…

Trening:

Ključno pitanje nikada nije bilo: „Trening – da ili ne“? Ključno pitanje je: „Trening – koje vrste?“

Aerobni? Anaerobni? Lakoatletski? Teškoatletski? Akrobatsko-gimnastički? Plesno-koreografski? Borilački? Pilates? Yoga? Strongman? Funkcionalni?

Tri najvažnija efekta koja želite postići u procesu topljenja masnog tkiva su:

  1. Ubrzavanje bazalnog metabolizma (do 24, 48 i više sati nakon odrađenog treninga)!
  2. Izgradnja kvalitetnog mišićnog tkiva!
  3. Trošenje velike količine kalorija tokom samog treninga!

Primenite trening 3-4 x nedeljno (pon-sre-pet ili pon-uto-čet-pet) u trajanju od 30-45 minuta. A u danima bez treninga se što bolje odmorite – jer će vam trebati…

Oporavak:

U danima bez treninga potrebno je kvalitetno regenerisati telo. Jer, ako tu zabrljate i ne osigurate adekvatne uslove i vreme za oporavak, cela priča će ići puno sporije!

Da biste to postigli, vaš oporavak treba da se sastoji od sledećih elemenata:

  • Kvalitetnog posttrenažnog obroka (unutar 60 minuta od završetka treninga)
  • Kvalitetnog sna tokom noći (7-9h) te kraćeg popodnevnog odmora (30-60 min)
  • Svakodnevnog boravka na suncu i svežem vazduhu, te opuštanja tela i uma kada je god to moguće (uz istovremeno izbegavanje stresa i živciranja)
  • Povremenog odlaska na bazen (s ciljem rasterećivanja zglobova od uticaja gravitacije i trenažnih opterećenja)
  • Povremenog odlaska u saunu (s ciljem opuštanja i izbacivanja toksina iz tela)
  • Povremenog odlaska na masažu (s ciljem regenerisanja mišićnog i vezivnog tkiva)

To su dakle tri najvažnija elementa za brzo topljenje masnoća, i ako njih kvalitetno i disciplinovano primenite u svom fat-loss procesu – postići ćete 90% željenih efekata u najkraćem mogućem vremenu! No, budući da je ovde reč o maksimalno brzom topljenju masnoća – red je da na brzinu prođemo i ostale elemente koji mogu pomoći u ostvarenju tog cilja.

Prva dva od njih su – suplementacija (dodaci ishrani) i kozmetički tretmani!

Sledeći element je retko na pameti onih koji su u procesu topljenja masti, a zapravo je jako važan! Reč je o podršci okoline! Naime, svi znamo da je psihologija u svemu (pa tako i u procesu mršavljenja) jako bitan faktor, i ako imamo pozitivan stav o konačnom ishodu onoga što radimo – najverovatnije će tako i završiti!

Upravo zato, kada budete u procesu mršavljenja probajte se okružiti ljudima koji vas podržavaju i koji iskreno žele da uspete u svom cilju. Jer, imati nekoga tko vas „digne“ kada ste slabi i na ivici odustajanja – često znači razliku između konačnog uspeha ili neuspeha!

I poslednji element (Ali samo po redosledu – nikako po važnosti!) je strpljenje! Za vidljiv napredak u građi i obliku tela, potrebno je 3-4 meseca rada u kontinuitetu na sebi! Posebno naglašavam ovo „u kontinuitetu“ jer napredak dolazi u talasima i samo oni koji budu istrajni i u periodu kada rezultati ne budu adekvatni uloženom trudu će – doći do cilja!

A na cilju je tako dobro da će vam sve muke koje ste prošli odjednom izgledati puno bezazlenije nego tokom samog procesa! A sad na posao – i sretno!